آیین نکوداشت بنیانگذاران و پیشکسوتان دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ برگزار شد

مراسم نکوداشت بنیانگذاران و پیشکسوتان دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ با حضور اساتید، دانشجویان، صنعتگران، بنیانگذاران و پیشکسوتان رشته مهندسی پلیمر و رنگ در روز سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه برگزار شد.
خانم دکتر عزیزه جوادی در مراسم نکوداشت بنیانگذاران و پیشکسوتان دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفتند: قصد داشتیم طی سالهای گذشته از پیشکسوتان و بنیانگذاران این حوزه که در تاسیس رشته مهندسی پلیمر و رنگ و دانشکده تاثیر بسزایی داشته اند،  تقدیر کنیم که به دلیل همه‌گیری کرونا چند سالی این امر به تعویق افتاد و خدا را شکر می‌کنیم که بالاخره توفیق این کار را پیدا کردیم. دبیر اجرایی مراسم نکوداشت در ادامه تصریح کرد: بنیانگذاران این حوزه بعد از تاسیس دانشکده و رشته مهندسی پلیمر و رنگ، با ارتباطات قوی صنعتی که داشتند موجبات پیشرفت و گسترش این رشته را فراهم آوردند که اکنون ملاحظه می کنیم  رشته پلیمر و رنگ در این جایگاه است.
ایشان با اشاره به رونمایی کتاب کارستان در این مراسم نکوداشت بیان داشتند: این کتاب مجموعه گفتگو با بانیان ایجاد رشته و دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ در کشور بوده و روایت‌های خواندنی برگرفته از خاطرات سالهای دور بنیانگذاران و پیشکسوتان، از ایجاد این رشته نوپا در بحبوحه انقلاب، جنگ و سازندگی در این کتاب گردآوری شده است. در پایان کتاب نیز قاب‌های خاطره‌انگیزی ازعکسهای ادوار مختلف دانشجویان، دانش‌آموختگان و همکاران دانشکده قرارداده شده، همچنین فهرستی از دانش‌آموختگان این دانشکده که کارآفرین بوده و در دانشگاه‌ یا صنعت در داخل و خارج از کشور نقش موثری ایفا کرده اند ذکر شده است.

دبیر نکوداشت در پایان صحبت خود از ریاست و همکاران دانشکده، همچنین از هیات اجرایی نکوداشت و دانشجویانی که در برگزاری مراسم کمک کرده‌اند، همین‌طور از صنعتگرانی که از برگزاری نکوداشت و چاپ کتاب کارستان حمایت مالی کرده و خانم مهندس علیزاد منیر، مدیر مسئول مجله بسپار که در مراحل مختلف برگزاری مراسم و به خصوص در تدوین کتاب کارستان زحمات زیادی کشیده اند تشکر و قدردانی کردند.
در ادامه آقای دکتر حمید گرمابی رئیس دانشکده مهندسی پلیمرو رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفتند: پلیمر و پتروشیمی نقش اساسی در توسعه تولید کشور دارند و پیشکسوتان حوزه پلیمر و رنگ قدم های بزرگی برای ارتقائ این رشته برداشته اند که باید از آنها قدردانی شود. کتاب کارستان که از زبان بنیانگذاران و پیشکسوتان حوزه پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر نگاشته شده، در مورد تاریخچه و نحوه تشکیل رشته و دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ است .
ایشان با بیان اینکه دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ از سال ۱۳۶۸ ایجاد شده است عنوان کردند: در این سه دهه شرایط به گونه ای بوده که توسعه پرشتاب صنایع پتروشیمی و پلیمر به عنوان زنجیره اصلی ارزش افزوده در صنعت مورد اهمیت قرار گرفته است.
به گفته آقای دکتر گرمابی، با توجه به نیاز کشور به این حوزه، مشخص شد که قطعا یک گروه  در یک دانشکده نمی تواند سهم خودش را در این حوزه عظیم ایفا کند زیرا پلیمر و پتروشیمی نقش اساسی در توسعه تولید کشور داشته و دارند و نیاز به تاسیس دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ وجود داشت .
در ادامه ایشان گفتند: دوره کارشناسی کارورزانه که با تایید وزارت علوم در این دانشکده اجرایی شده است، نقش مهمی در ارتباط دانشگاه و صنعت دارد. در طی این دوره،  دانشجویان ۱۴ ماه ( دو دوره ۷ ماهه ) را در صنعت فعالیت می‌کنند که تا کنون دو دوره آن با موفقیت در دانشکده برگزار شده است و بنا داریم سال آینده دوره سوم را آغاز کنیم.
ایشان با بیان اینکه در دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ سالیانه حدود ۱۰۰ پروژه دکتری یا ارشد را تعریف می شود، گفتند: قصد داریم  بعد از این پروژه ها بیشتر در راستای نیازهای صنعتی کشور تعریف شده و از صنعتگران به عنوان مشاوران صنعتی در پروژه ها کمک بگیریم.
سخنران بعدی مراسم معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آقای دکتر مهدی رفیع‌زاده بودند. ایشان از فارغ التحصیلی بیش از ۳هزار دانشجو در حوزه پلیمر و رنگ طی سالیان گذشته در دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ خبر دادند
آقای دکتر مهدی رفیع زاده در این مراسم گفتند: بسیاری از بنیانگذاران و پیشکسوتانی  که در این برنامه حضور دارند، انسان هایی را در این رشته تربیت کرده اند و این افراد از مهندسان شاخصی هستند که برای اعتلای نام ایران در صنعت و مراکز آموزشی مشغول به فعالیت هستند و ما باید به فکر نظام مهندسی پلیمر، المپیاد پلیمر و زنجیره این رشته باشیم تا سریع تر به صنعت ختم شود.
آقای مهندس نعمت زاده وزیر اسبق صنعت ، معدن و تجارت نیز در این مراسم سخنانی را در حوزه پلیمر، رنگ و رزین ایراد کردند.
در این مراسم از کتاب کارستان رونمایی شد همچنین از بنیانگذاران و پیشکسوتان دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ تقدیر به عمل آمد. 


***ویدئو کامل مراسم از طریق لینکهای ذیل قابل مشاهده است:
 
***عکس ها را در ادامه ملاحظه نمائید: ...
 

























 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 432 بار   |   دفعات چاپ: 44 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر