دومین دوره کارگاه‌های آموزشی پوشش‌های سطح محافظتی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1402/11/28 | 

هدایت ۲۰۰ پروژه تحقیقاتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای نیازهای صنعت
 
رئیس دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ پروژه تحقیقاتی در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشکده اجرایی می شود، گفت: اجرای این پروژه‌ها در راستای تامین نیاز صنعت می تواند مدلی برای ارتباط میان دانشگاه و صنعت باشد‌.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، دکتر مرتضی ابراهیمی در دومین دوره کارگاه‌های آموزشی پوشش‌های سطح محافظتی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، این کارگاه را محفلی برای تبادل اندیشه و تجربیات میان دانشگاه و صنعت توصیف کرد و افزود: ما تصمیم گرفتیم عنوان این‌ کارگاه ها را به سمینارهای تخصصی علمی و صنعتی پوشش سطح بگذاریم و دلیل این است که هم در کارگاه های قبلی که با رویکرد پوشش‌های پودری بود و هم این دوره از کارگاه‌، نیمی از مدعوین از محققان دانشگاهی و نیمی از آنها از صنعت بودند و امیدواریم با این ترکیب سخنرانان هم مباحث کلاسیک و تئوری و هم موضوعات  و تجربیات صنعتی به مخاطبان ارائه ‌شود.
ابراهیمی، اظهار کرد: مهمترین علتی که امروز بخش‌های صنعتی و دانشگاهی در کنار هم قرار گرفته اند به دلیل وجود حامیان مالی است.
رئیس دانشکده پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اشاره به برنامه‌های دو روزه این کارگاه خاطر نشان کرد: در این دو روز در خصوص پوشش سطح، اجزا فرمولاسیون پوشش سطح و نقش هر کدام از انها و چگونگی استفاده از آنها در پوشش‌های محافظتی، پدیده شناسی و چسبندگی، پوشش‌های فانکشنال نظیر پوشش‌های ضد آتش و فناوری های نوظهور صنایع رنگ و پوشش از جمله موضوعات مطرح در این کارگاه‌ها بوده است.
وی با ابراز امیدواری که این فعالیت مورد قبول و رضایت نسبی مخاطبان قرار گرفته باشد،  افزود: آنچه که در این کارگاه‌ها می‌تواند نقش مهمی داشته باشد تجدید دیدار محققان دانشگاهی با فعالان بخش صنعتی است ضمن آنکه زمینه ای برای اشنایی‌های آینده خواهد شد؛ چرا که دنیای امروز دنیای شبکه سازی است و هر کسی که شبکه وسیع‌تر و موثرترین را داشته باشد، موفق تر عمل می‌کند.
وی آمادگی این دانشکده را برای همکاری با صنعت اعلام کرد و گفت: ما آمادگی داریم که بخش صنعت، دانشکده پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر را بخشی از خود بداند از این رو آماده برگزاری دوره های آموزشی در حوزه‌های مرتبط هستیم.
رئیس دانشکده پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر جذب نیرو را از دیگر موضوعات مطرح در این کارگاه عنوان کرد و یادآور شد: اینکه نتیجه مذاکره برای جذب دانشجویان در صنعت چه می‌شود در اولویت دوم قرار دارد ولی همین که بخش صنعت این اعلام نیاز را کرده جای خوشحالی دارد و از سوی دیگر افرادی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند از نیروهای توانمند و خلاق هستند و صنعت نیز برای فارغ‌التحصیلان متخصص و آگاه ارزش قائل است.

وی با اشاره به وجود ۷۰۰ دانشجو در این دانشکده با بیان اینکه از این تعداد دانشجو، ۴۰۰ نفر در کارشناسی، ۲۰۰ نفر در مقطع ارشد و ۱۰۰ نفر در مقطع دکتر مشغول به تحصیل هستند گفت: در مقطع تحصیلات تکمیلی سالی ۱۵۰ تا ۲۰۰ پروژه تحقیقاتی در این دانشکده اجرایی می شود و اگر این پروژه ها در راستای نیازمندی‌های صنعت باشد باعث افتخار ما خواهد بود چون وقتی دانشجویان بر روی پروژه‌های واقعی متمرکز می‌شود حتما انگیزه و انرژی بیشتری خواهد داشت و یک بازی دو سر برد است از این رو اگر در فرایندی که دارای آسیب های کمتری باشد، مدلی برای ارتباط دانشگاه با صنعت تبدیل خواهد شد.

پیشنهاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد: پیشنهاد می شود صنعت فاز مطالعاتی پروژه‌های خود را به دانشگاه واگذار کند چرا که این اقدام موجب تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر دکتر منوچهر خراسانی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دومین کارگاه‌های آموزشی پوشش‌های سطح محافظتی در صنعت نفت،  گاز و پتروشیمی،  با اشاره به حامیان این رویداد گفت: باید یادی کنیم از حامیان این رویداد. این رویداد ۴ رکن صنعتگران، حامیان مالی، سخنرانان علمی و دانشجویان و رکن اصلی آن حامیان است.
وی افزود: مهندس نوری از یکی از شرکت‌ها که از حامیان ما بود و ما برای خرید دستگاه اکسترود به وی مراجعه کردیم و این دستگاه را که به قیمت یک میلیارد تومان بود به صورت رایگان به دانشگاه اهدا کردند.
خراسانی حامی دیگر این رویداد را مهندس فرجادی دانست و گفت: دستگاهی با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان را به دانشگاه اهدا کرد.
وی با بیان اینکه بودجه‌ای برای تعمیر دستگاه‌ها برای دانشکده‌ها باقی نمی ماند، خاطر نشان کرد: از همه حامیانی که از فعالیت دانشگاه حمایت می کنند، تشکر می‌کنم.
خراسانی با اشاره به پروژه‌های دانشگاهی اظهار کرد: من فردی برآمده از دانشگاه هستم که در صنعت و هم در دانشگاه فعالیت کردم و چیزی که اتقاق افتاده و در حال رخ دادن است این است که دانشجویان این دانشگاه را انتخاب می‌کنند واقعا افراد مستعد و تعدادی از آنها جز نابغه هستند و آنها پروژه‌های در مرزهای دانش را اجرایی می‌کنند ولی هیچ ایرانی از مزایای این تحقیقات بهره مند نمی شود و با انتشار مقاله، سود این تحقیقات را ابرقدرت‌هایی می برند که ما مساله داریم.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه مقالات کیفی ما به درد سایر کشورها می خورد، افزود: پیشنهاد می شود که صنعت تعدادی پروژه دارد که وقت کافی برای فاز مطالعاتی آن ندارد و یا در خصوص موضوعات کم اهمیت تر نیاز به مطالعه دارد و با توجه به حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه می تواند این مطالعات را اجرایی کنند.
وی افزود: اگر صنعت تحقیقاتی داشته باشد که در اولویت کاریش نباشد ولی علاقه مند باشد می تواند این پروژه‌ها را به دانشگاه واگذار کند. این اقدام هم ما را به صنعت نزدیک می کند و هم مشکل مطالعاتی بخش صنعت مرتفع می‌شود.
وی به تاریخ حامیان این رویداد اشاره کرد و یاداور شد: ما قدردان شرکت‌های حامی دانشگاه هستیم و جای خوشحالی است که در این دوره از کارگاه‌ اسپانسرهای جوان فارغ‌التحصیل این دانشگاه داشتیم.


 
 

 
 


 
در پایان مراسم با اهدا لوح تقدیر از حامیان و پیشکسوتان صنعت رنگ تجلیل به عمل آمد.

 

 




 برگزاری تولد آقای مهندس استوار مدیر عامل شرکت باژاک:
 

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 172 بار   |   دفعات چاپ: 31 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر